سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 قربة إلی الله - ...‍ تا ملـکـــوت


فاذکرونی اذکرکم!

دوشنبه 86 مرداد 29 ساعت 10:9 عصر

 

حتما تا حالا شده که توی زندگی یکی رو بیشتر از بقیه دوست داشته باشین.
هر کاری بخواد براش انجام بدین بی هیچ چشم داشتی. وقتی که پیشتون نیست، به یادش باشین و گاهی در فراقش اشک بریزین. هر جایی رفتین فقط و فقط از اون تعریف کنین.

برای حرف زدن باهاش لحظه شماری کنین و اگه باهاش هم کلام شدین مثل آدمی که بعد یه تشنگی زیاد به آب رسیده باشه، سیراب سیراب شین... اگه یه روز در کنارتون باشه کاری کنین که اون دوست داره و براش قشنگ ترین حرفها رو بزنین و اگر احیاناً ازتون رنجید از دلش در بیارین.
همیشه دنبال فرصتی بگردین که باهاش خلوت کنین و اگه حرف از وصالش بشه یه جورایی بال در بیارین!!! اگر ازش خواسته ای داشتین و نشد که عملیش کنه بگین "خب، اشکالی نداره !" و چون دوستش دارین، شکوه و شکایتی هم نکنین.
اگر بهتون هدیه ای داد رو تخم چشماتون بذارین و مراقبش باشین ... ! و قدری بیش از اونکه اون دوستتون داره دوستش داشته باشین ! شاید بعضی از اینها کمی غیر قابل تصور باشه اما اگر عاشق باشین، شدنیه!

خب حالا یه مقایسه ی کوچولو کنیم بین عشق زمینی و عشق آسمونی!
همه مون به طور قطع خدا رو دوست داریم و گاهی لاف عشقش رو هم می زنیم ! اما واقعا اینطوریه؟
هر کاری بخواد براش می کنیم؟بی چون و چرا؟!! از دوریش شب و روز نمی شناسیم و بخاطرش گریه می کنیم؟! همیشه به یادش هستیم؟ همه جا ازش تعریف میکنیم؟! برای حرف زدن باهاش بال بال می زنیم؟!!! برای چند دقیقه نماز خوندن، تمام حواسمونو جمع می کنیم تا به نحو احسن انجامش بدیم؟!
حرفهای قشنگ براش می زنیم؟ دوست داریم باهاش خلوت کنیم؟! شبی، نصفه شبی از خوابمون می زنیم تا باهاش درد دل کنیم؟اگه یه روز حرف از وصالش شد و رفتن به پیشش (یعنی مـــــرگ)، بال در میاریم؟ یا از ترس زهر ترک میشیم؟!!
از هدیه هاش مراقبت می کنیم ؟ چشم ! گوش ! زبان ! دست ! پا ! ... در راه خودش خرج می کنیم؟ بیش از اونکه خدا دوستمون داره دوستش داریم؟!!! که خود خدا گفته " اگر بنده ام می دانست که من چقدر او را دوست میدارم هر آینه از شوق جان میداد...!! "

با اینکه می دونیم عالم محضر خداست و می دونیم که خدا گفته " نحن أقرب الیه من حبل الورید... " و ازین مورد احادیث زیاد دیدیم که : " ما از همه ی خبرهای شما آگاهیم و چیزی از خبرهای شما از ما پنهان نیست.( امام زمان عج)" ، کاری می کنیم که خدا دوست داره و نمی ذاریم ازمون برنجه؟!!
اگر حاجتی ازش خواستیم و نداد میگیم الهی رضا بقضائک ؟ و یا همش غر می زنیم و شکایتش رو می کنیم؟ ...که خودش گفته : " ادعوا ربکم تضرعا و خفیه انه لا یحب المعتدین _ 55 اعراف "
حالا کی عزیزه و کی باید عزیز باشه؟!!!...

بهتره بیشتر فکر کنیم!
" و ماالحیاه الدنیا الا لعب و لهو و للدار الاخره خیر للذین یتقون افلا تعقلون ؟ _ 32 انعام "


نوشته شده توسط : مشکات

نظرات ديگران [ نظر]


<      1   2   3